کتابخانه عمومی کربلایی کاظم ساروقی

  • ۰
  • ۰

   جملات قصار امام خمینی در باب ایام الله دهه فجر و 22 بهمن



امام خمینی ,دهه فجر,ایام الله دهه فجر,٢٢بهمن

 

جملات قصار امام خمینی در باب ایام الله دهه فجر و 22 بهمن

پانزده خرداد مبدا نهضت اسلامى ایران است. واقعه پانزده خرداد ننگ بزرگى براى هیات حاکمه به بار آورد. این واقعه ‏فراموش شدنى نیست. باید پانزده خرداد و نوزده دى جاوید و زنده نگه داشته شود تا جلادى‏ شاه از خاطره‏ ها نرود، و نسلهاى آتیه جرایم شاهان سفاک را بدانند.

 من روز پانزدهم خرداد را براى همیشه عزاى عمومى اعلام مى‏ کنم. قیام پانزده خرداد اسطوره قدرت ستمشاهى را درهم شکست و افسانه ‏ها و افسونها را باطل کرد. اولین و مهمترین فصل خونین مبارزه، در عاشوراى پانزده خرداد رقم خورد. ملت عظیم ایران لازم است‏ شکر نعمتهاى غیرمتناهى الهى را، در سالروز پانزده خرداد به جان و دل بجا آورد.

در حقیقت دستاورد نهضت ١٥ خرداد ٤٢، پیروى ٢٢ بهمن ٥٧ بود. هفده شهریور از ایام الله است. سالروز هفدهم شهریور که گزارشگر جنایات شاهنشاهى ضدانسانى و اسلامى است، واز ایام الله و نشانگر مقاومت و شجاعت و ایستادگى ملت در مقابل ستمگران وجنایتکاران است، در خاطره ملت مبارز ایران زنده است، و زنده خواهد بود.

خاطره تلخ ١٧ شهریور٥٧ و خاطره تلخ روزهاى بزرگى که بر امت گذشت، میوه شیرین سرنگونى کاخهاى استبداد و استکبار، و جایگزینى پرچم جمهورى عدل اسلامى را به بار آورد. ١٧ شهریور ٥٧ از ایام ‏الله است، که ملت ‏شریف ایران یاد آن را زنده نگه مى‏ دارد. من به نیابت‏ حضرت ولى عصر، امام زمان‏ع به همه مسلمانان جهان، مصیبت‏ چهارم شوال سال ٩٨ق. هفده شهریور را، خاصه به خانواده‏ هاى داغدار تسلیت‏ مى‏ گویم و در عین حال تبریک.

خدا شاهد است مصطفاى من تنها آن نبود که سالش نزدیک است، بلکه همه به‏ خاک و خون کشیده ‏هاى حادثه شوال، مصطفاى من بوده‏ اند. روز سیزده آبان، روز هجوم وحشیانه رژیم منحوس به دانشگاه و کشتار دسته ‏جمعى دانشجویان عزیز ماست. ملتى که پانزده خرداد روز خون و هفده شهریور روز نوید پیروزى خون،جمعه سیاه ‏روزى رژیم را با افتخار و پیروزى پشت ‏سر گذاشته است، از این‏ محاصرات اقتصادى و نظامى باک ندارد.

 آنان باک دارند که اقتصاد را زیر بنا، و شکم‏ را قبله‏ گاه، در دنیا و مقصد و مقصود مى‏ دانند. درود بر عاشورا، دورد بر پانزده خرداد و ٢٢بهمن ، درود بر ایام الله و بر ملت‏ شریف ارزشمند ایران. درود بر بیست و دوم بهمن، یوم الله، و بر آفرینندگان آن. بیست و دوم بهمن باید سرمشق ما باشد در طول زندگى و براى نسلهاى آینده، که همه آنها ٢٢بهمن را که روز غلبه ایمان بر کفر و الله بر طاغوت و اسلام برکفر بود، باید حفظ کنند و بزرگ بشمارند.

روز ٢٢بهمن روزى بود که ارتش و ملت به هم پیوستند، و روزى بود که ارتش از طاغوت به الله برگشت و با تکبیر و پشتیبانى امت بر طاغوت غلبه کرد ؛ و این معنا باید سرمشق ما باشد در تمام زندگى. در ٢٢بهمن ثابت‏شد که ملتى یکپارچه، ملتى که مقصدشان یک مقصد الهى است نه مقصدشان یک مقصد مادى صرف، و ه

همشان با هم یکصدا هستند، داراى یک مقصد هستند، نمى‏ توانند بر این ملت غلبه کنند ؛ و دیدند که ملت غلبه کرد بر همه آنها. خدایا! تو بر ما منت نهادى و ما را مثل ٢٢بهمن بر دشمنان خودت پیروز کردى، و دست این ملت مظلوم را گرفتى و از سراشیبى سقوط و جهنم هر دو عالم، به قله بلند عنایات خود رساندى. هفده شهریور مکرر عاشورا، و میدان شهدا مکرر کربلا، و شهداى ما مکرر شهداى‏ کربلا، و مخالفان ملت ما مکرر یزید و وابستگان او هستند.

  • ۹۷/۱۱/۰۷
  • محمدرضا گلشن زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی